Habere Haber

Doğru İddialı Dürüst HABER

Son Dakikalar

3/08/2009

Şarkıların Görünmez Kahramanları

Gönderen: Gökçe

*Küçük bir not (:
Merhaba öncelikle… Ben Gökçe. Burası da benim köşem(: Sizlerle paylaşacağım ilk yazı olması sebebiyle oldukça heyecanlı olduğumu söylemek istiyorum. Umarım bu birlikteliğimiz sadık bir şekilde uzun zaman devam eder. Burası bir siyaset ya da ekonomi köşesi değil. Burası; hayattan, sanattan, özellikle sinemadan, şarkılardan ve şarkıcılardan bahsedeceğimiz bir köşe. Yazılarımı sıkılmadan okumanızı dileyerek konuma giriş yapmak istiyorum… Hepimize kolay gelsin:)

Susma, Konuş Hadi Anlat Büyük İnsan..!
Başlıktan da anlayacağınız üzerine ilk yazımı Türk pop müziğinin yükselen sesi; Gökhan Türkmen üzerine yazmak istiyorum… O’nun şarkısını bu aralar radyolarda sık sık duyuyorsunuzdur. Hani; “Susma söyle nasıl yaşar böyle insan? Susma,konuş hadi anlat büyük insan..” şeklinde nakaratı olan o mükemmel şarkı. İlk duyduğum günü çok iyi hatırlıyorum… İğrenç bir Pazar günüydü. Sıkıntıdan patlamış bir şekilde televizyonda kanalları değiştiriyordum. Öylece boş boş bakınırken sokaktan geçen bir arabadan geldi o acayip sözler ; “… Hatırla bunları sakın unutma diyordun ama o zaman gülüyordun yanımdaydın canımdaydın şimdi nasıl geçer bu ömür…” Şarkının duyduğum tek ve ilk kısmıydı. Ama o kadar merak etmiştim ki hangi şarkı olduğunu. Normalde yeni çıkan albümleri sıkı bir şekilde takip ederim. Bu şarkıyı ilk defa bir arabadan duyunca kendime kızmadım desem yalan olur. Hemen bilgisayarı açtım. Duyduğum o tek kısmı yazdım ve-tabi ben Google’ a bir iki ufak imla hatasıyla yazmışım saolsun Google; ‘bunu mu demek istemiştiniz?’ diyerek düzeltti yine beni(: - açılan ilk sayfaya büyük bir umutla tıkladım. Veeeeeee ordaydı! İşte o mükemmel sözler. Baştan aşağıya belki de 20-25 defa okudum sözleri… O kadar etkileyici, o kadar içtendi ki… Eminim herkes bu şarkıda geçmişinden, hislerinden bi şeyler bulmuştur. Eeee şarkının sözlerini bulmuştum peki ya şimdi? Tabi ki hemen her ay uğradığım müzik marketimi aradım (: (Teşekkürler Burak abi=) Bi umutla; “Gökhan Türkmen albümü geldi mi ?” tabi karşıdan gelen yanıt olumlu olunca büyük bir mutlulukla giyinip albümü almaya gittim. Hep böyle olur bana yeni bir albüm ya da kitap aldığımda feci heyecanlanırım… Mesela yeni kitap aldığımda ilk işim sayfalarını koklamak olur… O yeni kitabın kokusu bi başkadır… Ya da yeni albüm alınca jelatinini yırtmak en büyük zevkimdir… Düşünsenize; yeni bir albüm, yani yeni bir hayat, yeni bir his… Her albümde tanıdığınız yeni biri… İnanılmaz bir duygu… Neyse, eve gelir gelmez büyük bir hevesle albümün jelatinini yırttım. Ardından dinlemeye başladım… Bir yandan da şarkıların kimlere ait olduğuna bakıyordum. Çünkü bence şarkıyı yazan kişi söyleyenden çok daha önemlidir… Tabi şahsi fikrim (: Söz- Müzik; Serkan Söylemez. Demek beni bu kadar etkileyen sözleri yazan adam bu… Büyük İnsan’dan sonra diğer şarkıların sözlerine de bakmaya başladım birçok şarkıda Söylemez’in imzası var. Albümde, Gökhan Türkmen’inde şarkıları da mevcut. Ama ne yalan söyleyeyim Serkan Söylemez’in sözleri daha bi fazla etkiledi beni…

Uzun lafın kısası; dinledim, beğendim. Mükemmel söz+mükemmel yorum+bol duygu+ve tatlı albüm fotoğraflarından-ki gerçekten Gökhan Türkmen daha da bi yakışıklı çıkmış (:- sonra kesinlikle dinlenesi bir albüm olduğuna karar verdim. Ve bence arşiv niteliğinde olan herkesin rafında bulunması gereken nadir albümlerden biri.. Pop müziğin böylesine kirletildiği günlerde kulaklarım bayram etti doğrusu… Şimdilik benden bu kadar… Çok kısa bir zaman içinde yeni yazılarla burada olacağım(: Okuduğunuz için teşekkür ederim... Umarım beğenmişsinizdir…


Bol notalı günlere…

3 Yorum:

can dedi ki...

gökçe yazını beyendim. sitedaşlığımızın ebedi olması dilekleimle.

Gökçe dedi ki...

teşekkür ederim:))) umarım..nice yazıları daha iyi sitelere:))

Adsız dedi ki...

Güzel sözlerin ve içtenliğin için çok teşekkür ederim Gökçe..Kulaklarınıza hoş gelebilecek şeyler dinletebiliyorsam ne mutlu bana..Yazma konusunda da zaten benden altta kalır yanın yok, hem de hiç yok.. :) Sonsuz başarılar, ve tekrar teşekkürler..

Sevgiler..

Serkan SÖYLEMEZ

Yorum Gönder